Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
5 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Με αφορμη ενα προσφατο αρθρο που διαβασα στο GPS Tracklog σκεφτηκα να κανω μια αναφορα σχετικα με την χρηση της συσκευη GPS.
Το περιστατικο συνεβει στην [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] ενω οδηγουσε το αυτοκινητο πηγαινοντας τον συζυγο της Jonathan Gammon για πρωτη φορα στην δουλεια του, ακολουθησε τις οδηγιες του πλοηγου που της υπεδειξε στην διαδρομη ενα περασμα (ford) που υπο κανονικες συνθηκες ειναι προσπελασιμο με χαμηλη σταθμη νερου ενω χρειαζεται ιδιαιτερη προσοχη κατα την περιοδο βροχοπτωσεων αφου η σταθμη του νερου ανεβαινει επικινδυνα. Ο πλοηγος δεν εδωσε την πληροφορια οτι προκειται για περασμα με χαμηλη σταθμη νερου αλλα το παρουσιασε ως κανονικο δρομο, στην πραγματικοτητα στο σημειο υπαρχει ευδιακρτη σχετικη σημανση αλλα & σαφης προειδοποιηση οτι οι οδηγοι πριν χρησιμοποιησουν το περασμα πρεπει να βλεπουν την σταθμη του νερου στους σχετικους δεικτες που υπαρχουν εκει. Κατα την διελευση του περασματος το αυτοκινητο δεν αργησε να βρεθει βυθισμενο, παρασυρθηκε για μεγαλη αποσταση απο την ορμη του νερου παγιδευοντας το ζευγαρι με αποτελεσμα τον τραγικο θανατο απο πνιγμο του συζυγου καθως & του κατοικιδιου που τους συνοδευε στο αυτοκινητο.
Αυτο που πρεπει να εχουμε ολοι υπ'οψιν μας οταν χρησιμοποιουμε μια συσκευη ή μια εφαρμογη πλοηγησης για να φτασουμε στον προορισμο μας ειναι οτι προκειται για ενα εργαλειο το οποιο ειναι βοηθος & οχι ο απολυτος καθοδηγητης πορειας. Ειδικα οταν κινουμαστε σε αγνωστη για εμας περιοχη εχουμε την ταση να εξαρτουμαστε ολοκληρωτικα απ'αυτον "ξεχνωντας" να κανουμε το αυτονοητο, να εχουμε συγκεντρωμενη την προσοχη μας στον δρομο δηλαδη. Πρωτα απ' ολα πρεπει να χρησιμοποιουμε την κοινη λογικη & σαν μπουσουλα πρεπει να εχουμε τους βασικους κανονες οδηγησης που λενε οτι πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι & να ελεγχουμε τον δρομο χωρις να κανουμε βιαστικες ή βεβιασμενες κινησεις δινοντας ιδιαιτερη προσοχη στην σημανση της τροχαιας. Κατα δευτερον πρεπει να δουλευει το ενστικτο & η προσωπικη κριση του οδηγου τα οποια οταν μας προειδοποιουν οτι καλο θα ητανε να αποφυγουμε καποια διαδρομη ή περασμα, ειδικα στην Ελλαδα με την ελλειπη σημανση & τους πολλους επικινδυνους δρομους, πρεπει να τα λαμβανουμε υπ' οψιν. Σημαντικο ρολο παιζει η εμπειρια του οδηγου, αυτο ειναι ομως κατι που αποκτα κανεις με τα χρονια ...
Ενα πολυ χρησιμο εργαλειο που εχουν οι πλοηγοι ειναι η προεπισκοπιση της διαδρομης & πρεπει να το χρησιμοποιουμε. Αν αφιερωσουμε δυο με τρια λεπτα απο τον χρονο μας να "μελετησουμε" την διαδρομη πριν ξεκινησουμε ειναι σιγουρο οτι θα εχουμε μια σαφη εικονα της διαδρομης & καλυτερη αντιληψη του τι θα συναντησουμε στην πορεια μας.
Καλες πλοηγησεις !!!
Το περιστατικο συνεβει στην [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] ενω οδηγουσε το αυτοκινητο πηγαινοντας τον συζυγο της Jonathan Gammon για πρωτη φορα στην δουλεια του, ακολουθησε τις οδηγιες του πλοηγου που της υπεδειξε στην διαδρομη ενα περασμα (ford) που υπο κανονικες συνθηκες ειναι προσπελασιμο με χαμηλη σταθμη νερου ενω χρειαζεται ιδιαιτερη προσοχη κατα την περιοδο βροχοπτωσεων αφου η σταθμη του νερου ανεβαινει επικινδυνα. Ο πλοηγος δεν εδωσε την πληροφορια οτι προκειται για περασμα με χαμηλη σταθμη νερου αλλα το παρουσιασε ως κανονικο δρομο, στην πραγματικοτητα στο σημειο υπαρχει ευδιακρτη σχετικη σημανση αλλα & σαφης προειδοποιηση οτι οι οδηγοι πριν χρησιμοποιησουν το περασμα πρεπει να βλεπουν την σταθμη του νερου στους σχετικους δεικτες που υπαρχουν εκει. Κατα την διελευση του περασματος το αυτοκινητο δεν αργησε να βρεθει βυθισμενο, παρασυρθηκε για μεγαλη αποσταση απο την ορμη του νερου παγιδευοντας το ζευγαρι με αποτελεσμα τον τραγικο θανατο απο πνιγμο του συζυγου καθως & του κατοικιδιου που τους συνοδευε στο αυτοκινητο.
Αυτο που πρεπει να εχουμε ολοι υπ'οψιν μας οταν χρησιμοποιουμε μια συσκευη ή μια εφαρμογη πλοηγησης για να φτασουμε στον προορισμο μας ειναι οτι προκειται για ενα εργαλειο το οποιο ειναι βοηθος & οχι ο απολυτος καθοδηγητης πορειας. Ειδικα οταν κινουμαστε σε αγνωστη για εμας περιοχη εχουμε την ταση να εξαρτουμαστε ολοκληρωτικα απ'αυτον "ξεχνωντας" να κανουμε το αυτονοητο, να εχουμε συγκεντρωμενη την προσοχη μας στον δρομο δηλαδη. Πρωτα απ' ολα πρεπει να χρησιμοποιουμε την κοινη λογικη & σαν μπουσουλα πρεπει να εχουμε τους βασικους κανονες οδηγησης που λενε οτι πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι & να ελεγχουμε τον δρομο χωρις να κανουμε βιαστικες ή βεβιασμενες κινησεις δινοντας ιδιαιτερη προσοχη στην σημανση της τροχαιας. Κατα δευτερον πρεπει να δουλευει το ενστικτο & η προσωπικη κριση του οδηγου τα οποια οταν μας προειδοποιουν οτι καλο θα ητανε να αποφυγουμε καποια διαδρομη ή περασμα, ειδικα στην Ελλαδα με την ελλειπη σημανση & τους πολλους επικινδυνους δρομους, πρεπει να τα λαμβανουμε υπ' οψιν. Σημαντικο ρολο παιζει η εμπειρια του οδηγου, αυτο ειναι ομως κατι που αποκτα κανεις με τα χρονια ...
Ενα πολυ χρησιμο εργαλειο που εχουν οι πλοηγοι ειναι η προεπισκοπιση της διαδρομης & πρεπει να το χρησιμοποιουμε. Αν αφιερωσουμε δυο με τρια λεπτα απο τον χρονο μας να "μελετησουμε" την διαδρομη πριν ξεκινησουμε ειναι σιγουρο οτι θα εχουμε μια σαφη εικονα της διαδρομης & καλυτερη αντιληψη του τι θα συναντησουμε στην πορεια μας.
Καλες πλοηγησεις !!!
Santosan- Administrator
- Ηλικία : 54
Τόπος : Athens - West Side
Ημερομηνία εγγραφής : 06/10/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 10879
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Με αφορμή τα όσα θίγει ο Βαγγέλης – που έχει απόλυτο δίκιο να επικαλείται τα αυτονόητα – θα επισημάνω ένα κομμάτι απο το πρώτο πόστ του Μάνου που δεν χρίζει νομίζω περαιτέρω εξηγήσεων και ερμηνειών.evankouros έγραψε:Ρε παιδιά, μήπως (μήπως λέω ) έχουμε παραβολευτεί με τα Garmin (& όλα τα GPS γενικότερα) κι αυτά που κάποτε τα περνούσαμε χαλλλαρά μ' ένα χάρτη & βλέποντας τις ταμπέλες, τώρα τα θεωρούμε "κάτσε καλά" καταστάσεις επειδή συνηθίσαμε στην υπερβολική ευκολία;
Έχω γυρίσει ένα μεγάλο μέρος της Ευρώπης στο παρελθόν (& στο Bolzano πήγα, & στον περιφερειακό της Bologna που 'χει πάντα κίνηση & δεν ξέρω κι εγώ πού αλλού), είτε συντροφιά μόνο με έντυπους χάρτες (ενίοτε μάλιστα ήταν από τους δωρεάν με τεράστια κλίμακα & της κακιάς ώρας), είτε με το πολύ ταπεινότερο των σημερινών nuvi 660 (ή/& το Acer n35 παλιότερα), χωρίς "JCV" ή/& "LA" ή/& διάφορα άλλα τέτοια καλούδια που έχουν τα σημερινά Garmin, & δεν είχα χαθεί ούτε μια φορά!
OK, το καταλαβαίνω ότι χωρίς GPS είναι δύσκολο να βρεις μια συγκεκριμένη διεύθυνση χωρίς να καθυστερήσεις, αλλά όχι κι ότι δεν μπορούμε να πάμε από τη μια πόλη στο κέντρο της άλλης, έχοντας στο νου μας τη γενική διαδρομή που πρέπει ν' ακολουθήσουμε. Εγώ εξακολουθώ να υπολογίζω στο ένστικτο προσανατολισμού μου, ίσως γιατί δεν θέλω να θεωρώ ότι μας έχουν αντικαταστήσει πλήρως τα διάφορα ηλεκτρονικά gadget. Αυτά δημιουργήθηκαν για να μας διευκολύνουν... όχι όμως & να μας "παροπλίσουν" τελείως.
Υ/Γ: Sorry για το...
Βέβαια για να κάνω τον συνήγορο του ….εξ’ αποδώ, πρέπει να πω Βαγγέλη ότι οι σημερινοί δρόμοι σε όλη την Ευρώπη (αλλά και στην Ελλάδα ακόμη), δεν έχουν καμιά σχέση με τους δρόμους που "περπατούσαμε" την δεκαετία του ’90 και ακόμη περισσότερο την δεκαετία του ’80……Santosan έγραψε:Αυτο που πρεπει να εχουμε ολοι υπ'οψιν μας οταν χρησιμοποιουμε μια συσκευη ή μια εφαρμογη πλοηγησης για να φτασουμε στον προορισμο μας ειναι οτι προκειται για ενα εργαλειο το οποιο ειναι βοηθος & οχι ο απολυτος καθοδηγητης πορειας. Ειδικα οταν κινουμαστε σε αγνωστη για εμας περιοχη εχουμε την ταση να εξαρτουμαστε ολοκληρωτικα απ'αυτον "ξεχνωντας" να κανουμε το αυτονοητο, να εχουμε συγκεντρωμενη την προσοχη μας στον δρομο δηλαδη. Πρωτα απ' ολα πρεπει να χρησιμοποιουμε την κοινη λογικη & σαν μπουσουλα πρεπει να εχουμε τους βασικους κανονες οδηγησης που λενε οτι πρεπει να ειμαστε προσεκτικοι & να ελεγχουμε τον δρομο χωρις να κανουμε βιαστικες ή βεβιασμενες κινησεις δινοντας ιδιαιτερη προσοχη στην σημανση της τροχαιας. Κατα δευτερον πρεπει να δουλευει το ενστικτο & η προσωπικη κριση του οδηγου τα οποια οταν μας προειδοποιουν οτι καλο θα ητανε να αποφυγουμε καποια διαδρομη ή περασμα, ειδικα στην Ελλαδα με την ελλειπη σημανση & τους πολλους επικινδυνους δρομους, πρεπει να τα λαμβανουμε υπ' οψιν. Σημαντικο ρολο παιζει η εμπειρια του οδηγου, αυτο ειναι ομως κατι που αποκτα κανεις με τα χρονια ...
Κάποιος πιο παλιός θα μπορούσε να προσθέσει και την δεκαετία του ’70…..αλλά εγώ είμαι νιάτο…..
thundercastle- Advanced Member
- Ηλικία : 60
Τόπος : Θεσσαλονίκη
Ημερομηνία εγγραφής : 06/01/2013
Αριθμός μηνυμάτων : 870
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Γεια σου βρε νιάτο καρντάσι Βασίλη!
Πράγματι έτσι όπως τα λες είναι για παλιότερα, αλλά εγώ μιλάω & για μετά τα μέσα της δεκαετίας του '00 (όχι του 1900 ), που γύριζα με τα παλιότερα GPS που είχα, χωρίς προβλήματα λόγω απουσίας JCV-LA. Από τότε μέχρι σήμερα δεν άλλαξαν & πολλά πράγματα (αν εξαιρέσεις τις πολλές ροτόντες που θυμάμαι ότι είχαν προσθέσει τα τελευταία χρόνια σε πόλεις/χωριά στην Ιταλία).
Πράγματι έτσι όπως τα λες είναι για παλιότερα, αλλά εγώ μιλάω & για μετά τα μέσα της δεκαετίας του '00 (όχι του 1900 ), που γύριζα με τα παλιότερα GPS που είχα, χωρίς προβλήματα λόγω απουσίας JCV-LA. Από τότε μέχρι σήμερα δεν άλλαξαν & πολλά πράγματα (αν εξαιρέσεις τις πολλές ροτόντες που θυμάμαι ότι είχαν προσθέσει τα τελευταία χρόνια σε πόλεις/χωριά στην Ιταλία).
evankouros- Advanced Member
- Τόπος : Καρντάσι μεγαλωμένο, Χάμω γεννημένο, από Μακεδονία/Κρήτη-Θεσσαλία/Ήπειρο ριζωμένο...
Ημερομηνία εγγραφής : 23/12/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 579
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Οι "μοντερνες εποχες" εχουν την ταση να δημιουργουν τεχνητες αναγκες, ακομα & εξαρτησεις, ωστε ο καταναλωτης να νοιωθει οτι χωρις αυτες δεν μπορει να "ζησει" χωρις να χασει την αισθηση σιγουριας & καλοβολεματος που εχει τοση αναγκη. Καπως ετσι ο μοντερνος ανθρωπος γινεται μαλθακος, χανει απο τα βασικα του ενστικτα & γινεται εξαρτημενος απο "προσθετα" απαραιτητα για την καθημερινη "επιβιωση" του. Προσωπικα δεν θεωρω οτι οι συσκευες πλοηγησης ανηκουν στις "τεχνικες αναγκες της εποχης" αντιθετως προκειται για πολυ χρησιμα εργαλεια που μπορει να σωσουν ζωες & παλι ομως ερχεται ενα αλλα να μπει στην μεση. Στην προσπαθεια να πουλησουν οι εταιριες δινουν πολλες νεες δυνατοτητες στις συσκευες τους οι οποιες κανονικα εχουν σαν σκοπο να βοηθουν τον χρηστη, στην ουσια ομως ο πραγματικος σκοπος ειναι να τραβηξουν πελατες. Η ολη φιλοσοφια δεν ειναι οτι δημιουργω ενα βοηθημα που ειναι σχεδιασμενο με βαση τον ανθρωπο & αφου εχω διαπιστωσει οτι ειναι πραγματι χρησιμο & λειτουργικο το δινω στον κοσμο αλλα τι ειναι αυτο που μπορω να βγαλω στην αγορα οπως δεν το εχει βγαλει κανενας αλλος & να πουλησω πατωντας επανω του. Ολες αυτες οι προσθετες δυνατοτητες που συνοδευουν τις συσκευες δεν εχουν φτασει ακομα στο επιπεδο που πρεπει, αλλωστε ειναι σχετικα πολυ μικρες σε ηλικια αφου τα μοντερνα προσθετα ξεκινησαν το 2010, αντι ομως να εστιαζουν στην βελτιωση αυτων ωστε να φτασουν σε επιπεδο που θα θεωρουνται απαραιτητα παντου δημιουργουν καινουργια. Ειπαμε η βελτιωση δεν πουλαει συσκευες, οι νεες δυνατοτητες πουλανε ομως, ετσι ειναι το marketing & καπως ετσι δημιουργουνται πολλες "ημιτελεις" κατασκευες που δινουν την δυνατοτητα στις εταιριες να πουλανε καινουργιες συσκευες που θα ειναι καλυτερες απο τις προηγουμενες ...
Σαφως & θεωρω βοηθηματα οπως το JCV απαραιτητα & δεν θα ανταλλαζα το 3490 με καμμια παλαιοτερη συσκευη αφου εχω προσωπικη εμπειρια & μπορω να πω οτι οι καινουργιες συσκευες σε πλοηγουν καλυτερα απο πολλες αποψεις, πρεπει ομως να γινουν πιο λειτουργικα & να δουλευουν παντου πολυ καλα κατι που δεν συμβαινει στην παρουσα φαση & ισως αργησει να συμβει λογω της πολιτικης γρηγορης ανακυκλωσης των συσκευων που επικρατει. Για να γινει αντιληπτο τι εννοω, τωρα περιμενουμε το Garmin Real Directions™ with Garmin Real Voice™ με ολα τα προβληματα & δυσλειτουργιες που θα φερει μαζι του & τα οποια θα πρεπει να διορθωθουν/βελτιωθουν στην πορεια αφηνοντας τα υπολοιπα στον παγο ...
Σαφως & θεωρω βοηθηματα οπως το JCV απαραιτητα & δεν θα ανταλλαζα το 3490 με καμμια παλαιοτερη συσκευη αφου εχω προσωπικη εμπειρια & μπορω να πω οτι οι καινουργιες συσκευες σε πλοηγουν καλυτερα απο πολλες αποψεις, πρεπει ομως να γινουν πιο λειτουργικα & να δουλευουν παντου πολυ καλα κατι που δεν συμβαινει στην παρουσα φαση & ισως αργησει να συμβει λογω της πολιτικης γρηγορης ανακυκλωσης των συσκευων που επικρατει. Για να γινει αντιληπτο τι εννοω, τωρα περιμενουμε το Garmin Real Directions™ with Garmin Real Voice™ με ολα τα προβληματα & δυσλειτουργιες που θα φερει μαζι του & τα οποια θα πρεπει να διορθωθουν/βελτιωθουν στην πορεια αφηνοντας τα υπολοιπα στον παγο ...
Santosan- Administrator
- Ηλικία : 54
Τόπος : Athens - West Side
Ημερομηνία εγγραφής : 06/10/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 10879
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Eνα σωστο ευρωπαικο ταξιδι αρχιζει παντοτε με την χρηση ενος χαρτη (ειτε χαρτινο, ειτε σε ηλεκτρονικη μορφη).
Μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τα διαφορα οnline Maps ή το Michelin και να παρουμε μια ιδεα του ταξιδιου μας.
Φυσικα και σημερα μπορουμε να κανουμε ενα τετοιο ταξιδι χωρις GPS και μονο με χαρτινο χαρτη και πινακιδες.
Αλλα τοτε θελει περισσοτερη προεργασια στο σπιτι, θελει να φτιαξουμε κατι σαν Road Book του ταξιδιου.
Με τον τροπο αυτο σημερα αυξανουμε τρομερα τον φορτο του οδηγου που οπωσδηποτε θα χρειαζεται εναν "ξυπνιο" συνοδηγο.
Φυσικα δεν ειναι σιγουρο οτι θα αποφυγουμε τα ΛΑΘΗ και τα λαθη τα πληρωνουμε σε χρονο και εξτρα χιλιομετρα και σε χρημα (με τα σημερινα πολυπλοκα ορια ταχυτητας και τις νεου τυπου καμερες, ειδικα αυτες της μεσης ταχυτητας).
Ταξιδευω με αυτοκινητο απο 8 χρονων στην Ευρωπη λογω δουλειων του πατερα μου στην Ιταλια (βαζαμε Θεοδωρακη στο φορητο Philips μολις βγαιναμε απο την Ελλαδα) και του αδερφου του στο Λονδινο. Λαθη δεν καναμε πολλα, ενα εκανα εγω χοντρο και υπολογισα πιο κοντα το Bελιγραδι-Ζαγκρεπ (τοτε που ηθελες 5-6 ωρες) και φτασαμε ....ξημερωματα για υπνο στην Λουμπιανα.
Αλλο ενα χοντρο λαθος εκανε φιλη μου συνοδηγος στο Αμστερνταμ, κι εκανα αλλα 32 χιλιομετρα τον περιφερειακο του γιατι μαλωνοντας για την εξοδο, χασαμε την σωστη εξοδο για Αννοβερο.
Σημερα λοιπον που οι μεγαλες ευρωπαικες αρτηριες-αυτοκινητοδρομοι εχουν γινει πολυπλοκοτεροι με πολυπλοκες εξοδους και "περιεργες" καμερες παντου, ενα GPS με σωστο λογισμικο και χαρτη, οποιο κι αν ειναι αυτο, "ανακουφιζει" τους ταξιδιωτες και παιρνει μεγαλο φορτιο απο τον οδηγο που εχει περισσοτερο τα ματια του στον δρομο κι ακομα μεγαλυτερο απο τον συνοδηγο που πλεον δεν κρατα χαρτη, απολαμβανει το τοπιο, και το μονο που κανει ειναι να επιβεβαιωνει τις ταμπελες για διπλη σιγουρια.
Οσον αφορα τις ευρωπαικες πολεις, αν απλως θελουμε να τις διασχισουμε ή να παμε σε καποια οδο τοτε παλι αυτο μπορουμε φυσικα να το κανουμε οπως παλια. Ποσο ομως πιο "ξεκουραστα" γινεται κατι τετοιο με ενα GPS.
Αν βεβαια θελουμε να μεινουμε σε μια πολη και να εχουμε πολλους προορισμους μεσα σ' αυτην τοτε νομιζω οτι συγκριση του παλια με χαρτη με του τωρα με GPS δεν χωραει.
Αλλιως ηταν να κατεβω στην Αθηνα και να βρω τα σπιτια φιλων πριν 20 χρονια, αλλιως ειναι σημερα με τοσες μονοδρομησεις, λεωφορειοδρομους, ανισοπεδες, τραμ και μετρο κλπ.
Τα παλια χρονια στη Θεσσαλονικη η Εγνατια εστριβε και δεξια κι αριστερα. Τωρα αν ξεκινησεις απο την Εκθεση προς Σιδ.Σταθμο και θες να στριψεις προς την θαλασσα, δεν μπορεις, θελει κυκλους (το παθαινουν απειροι τουριστες).
Παλια η Τσιμισκη, η Μητροπολεως, η νεα Παραλια ηταν διπλης κατευθυνσης, τωρα μονοδρομοι.
Παλια στην Καλαμαρια εμπαινες εβγαινες απο καθε δρομακι διπλης κατευθυνσης, τωρα εχουν γινει τα περισσοτερα αναποδοι μονοδρομοι ωστε να μην "περνας διαμπερως" μεσα απο την ....αμιγως κατοικιμενη περιοχη. Απο κει που ειχες 20+ εισοδους και εξοδους, τωρα εχεις μονο 4-5 !!!
Το μονο "κακο" που βρισκω στα GPS ειναι οτι με την χρηση τους δεν "μαθαινεις" το ταξιδι.
Επειδη σε παει μια χαρα στο προορισμο σου, ή σε οδο μεσα σε πολη, δεν "χρειαζεται" πλεον να μαθεις-απομνημονευσεις την διαδρομη και τα διαφορα landmarks που θα σου χρειαστουνε.
Ειναι οτι συνεβει με τα κομπιουτερακια και ξεχασαμε να κανουμε πολλαπλασιασμο και διαιρεση με το χερι. Παντως οι πραξεις γινονται και πιο γρηγορα και πιο ευκολα και χωρις λαθη με τα κομπιουτερακια!!!
Μπορουμε να χρησιμοποιησουμε τα διαφορα οnline Maps ή το Michelin και να παρουμε μια ιδεα του ταξιδιου μας.
Φυσικα και σημερα μπορουμε να κανουμε ενα τετοιο ταξιδι χωρις GPS και μονο με χαρτινο χαρτη και πινακιδες.
Αλλα τοτε θελει περισσοτερη προεργασια στο σπιτι, θελει να φτιαξουμε κατι σαν Road Book του ταξιδιου.
Με τον τροπο αυτο σημερα αυξανουμε τρομερα τον φορτο του οδηγου που οπωσδηποτε θα χρειαζεται εναν "ξυπνιο" συνοδηγο.
Φυσικα δεν ειναι σιγουρο οτι θα αποφυγουμε τα ΛΑΘΗ και τα λαθη τα πληρωνουμε σε χρονο και εξτρα χιλιομετρα και σε χρημα (με τα σημερινα πολυπλοκα ορια ταχυτητας και τις νεου τυπου καμερες, ειδικα αυτες της μεσης ταχυτητας).
Ταξιδευω με αυτοκινητο απο 8 χρονων στην Ευρωπη λογω δουλειων του πατερα μου στην Ιταλια (βαζαμε Θεοδωρακη στο φορητο Philips μολις βγαιναμε απο την Ελλαδα) και του αδερφου του στο Λονδινο. Λαθη δεν καναμε πολλα, ενα εκανα εγω χοντρο και υπολογισα πιο κοντα το Bελιγραδι-Ζαγκρεπ (τοτε που ηθελες 5-6 ωρες) και φτασαμε ....ξημερωματα για υπνο στην Λουμπιανα.
Αλλο ενα χοντρο λαθος εκανε φιλη μου συνοδηγος στο Αμστερνταμ, κι εκανα αλλα 32 χιλιομετρα τον περιφερειακο του γιατι μαλωνοντας για την εξοδο, χασαμε την σωστη εξοδο για Αννοβερο.
Σημερα λοιπον που οι μεγαλες ευρωπαικες αρτηριες-αυτοκινητοδρομοι εχουν γινει πολυπλοκοτεροι με πολυπλοκες εξοδους και "περιεργες" καμερες παντου, ενα GPS με σωστο λογισμικο και χαρτη, οποιο κι αν ειναι αυτο, "ανακουφιζει" τους ταξιδιωτες και παιρνει μεγαλο φορτιο απο τον οδηγο που εχει περισσοτερο τα ματια του στον δρομο κι ακομα μεγαλυτερο απο τον συνοδηγο που πλεον δεν κρατα χαρτη, απολαμβανει το τοπιο, και το μονο που κανει ειναι να επιβεβαιωνει τις ταμπελες για διπλη σιγουρια.
Οσον αφορα τις ευρωπαικες πολεις, αν απλως θελουμε να τις διασχισουμε ή να παμε σε καποια οδο τοτε παλι αυτο μπορουμε φυσικα να το κανουμε οπως παλια. Ποσο ομως πιο "ξεκουραστα" γινεται κατι τετοιο με ενα GPS.
Αν βεβαια θελουμε να μεινουμε σε μια πολη και να εχουμε πολλους προορισμους μεσα σ' αυτην τοτε νομιζω οτι συγκριση του παλια με χαρτη με του τωρα με GPS δεν χωραει.
Αλλιως ηταν να κατεβω στην Αθηνα και να βρω τα σπιτια φιλων πριν 20 χρονια, αλλιως ειναι σημερα με τοσες μονοδρομησεις, λεωφορειοδρομους, ανισοπεδες, τραμ και μετρο κλπ.
Τα παλια χρονια στη Θεσσαλονικη η Εγνατια εστριβε και δεξια κι αριστερα. Τωρα αν ξεκινησεις απο την Εκθεση προς Σιδ.Σταθμο και θες να στριψεις προς την θαλασσα, δεν μπορεις, θελει κυκλους (το παθαινουν απειροι τουριστες).
Παλια η Τσιμισκη, η Μητροπολεως, η νεα Παραλια ηταν διπλης κατευθυνσης, τωρα μονοδρομοι.
Παλια στην Καλαμαρια εμπαινες εβγαινες απο καθε δρομακι διπλης κατευθυνσης, τωρα εχουν γινει τα περισσοτερα αναποδοι μονοδρομοι ωστε να μην "περνας διαμπερως" μεσα απο την ....αμιγως κατοικιμενη περιοχη. Απο κει που ειχες 20+ εισοδους και εξοδους, τωρα εχεις μονο 4-5 !!!
Το μονο "κακο" που βρισκω στα GPS ειναι οτι με την χρηση τους δεν "μαθαινεις" το ταξιδι.
Επειδη σε παει μια χαρα στο προορισμο σου, ή σε οδο μεσα σε πολη, δεν "χρειαζεται" πλεον να μαθεις-απομνημονευσεις την διαδρομη και τα διαφορα landmarks που θα σου χρειαστουνε.
Ειναι οτι συνεβει με τα κομπιουτερακια και ξεχασαμε να κανουμε πολλαπλασιασμο και διαιρεση με το χερι. Παντως οι πραξεις γινονται και πιο γρηγορα και πιο ευκολα και χωρις λαθη με τα κομπιουτερακια!!!
x-trail- Honorary Member
- Τόπος : Θεσσαλονικη
Ημερομηνία εγγραφής : 09/10/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 2340
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
...σωστά Μάνο όσα γράφεις... εγώ θα εστιάσω στο σημείο που λες "...πρεπει ομως να γινουν πιο λειτουργικα & να δουλευουν παντου πολυ καλα..."
...νομίζω ότι τότε θα είναι εργαλεία που θα βοηθούν πραγματικά και θα σώζουν ζωές!... όπως λες...
...όσο για το "Garmin Real Directions"... είναι μια πρόοδος αλλά δεν μου αρέσει ότι θα πρέπει να είναι σε μια νέα συσκευή... δεν θα μπορούσε να είναι σε αναβάθμιση έστω και με μια οικονομική επιβάρυνση;...
...το πρόβλημα μου είναι τι θα λέει μέσα στα χωριά μας... φαντάζομαι κάπως έτσι:... "στο επόμενο ερείπιο στρίψε δεξιά...σε 200 μέτρα πέρνα μέσα από τη λάσπη και στρίψε αριστερά... στο καφενείο ρώτα για τη συνέχεια...
...νομίζω ότι τότε θα είναι εργαλεία που θα βοηθούν πραγματικά και θα σώζουν ζωές!... όπως λες...
...όσο για το "Garmin Real Directions"... είναι μια πρόοδος αλλά δεν μου αρέσει ότι θα πρέπει να είναι σε μια νέα συσκευή... δεν θα μπορούσε να είναι σε αναβάθμιση έστω και με μια οικονομική επιβάρυνση;...
...το πρόβλημα μου είναι τι θα λέει μέσα στα χωριά μας... φαντάζομαι κάπως έτσι:... "στο επόμενο ερείπιο στρίψε δεξιά...σε 200 μέτρα πέρνα μέσα από τη λάσπη και στρίψε αριστερά... στο καφενείο ρώτα για τη συνέχεια...
navitraveler- Advanced Member
- Ηλικία : 78
Τόπος : Αλεξανδρούπολη
Ημερομηνία εγγραφής : 12/12/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 994
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
navitraveler έγραψε:...όσο για το "Garmin Real Directions"... είναι μια πρόοδος αλλά δεν μου αρέσει ότι θα πρέπει να είναι σε μια νέα συσκευή... δεν θα μπορούσε να είναι σε αναβάθμιση έστω και με μια οικονομική επιβάρυνση;...
Σαφως & γινεται οταν οι σειρες ειναι "συγγενεις" π.χ. η σειρα 2012 με την σειρα 2013 αλλα δεν πουλαει μοναδες συσκευων για να βγαλει η Garmin καλα αποτελεσματα τριμηνου.
navitraveler έγραψε:...το πρόβλημα μου είναι τι θα λέει μέσα στα χωριά μας... φαντάζομαι κάπως έτσι:... "στο επόμενο ερείπιο στρίψε δεξιά...σε 200 μέτρα πέρνα μέσα από τη λάσπη και στρίψε αριστερά... στο καφενείο ρώτα για τη συνέχεια...
Ειναι καθαρα ενα βοηθημα για την ζουγκλα της μεγαλουπολης οπου δεν πρεπει να αποσπαται η προσοχη του οδηγου απο τον δρομο, χρειαζεται landmarks & γι' αυτο δεν μπορει να εξυπηρετησει παντου & αυτο ισχυει για την επαρχια σε ολη την Ευρωπη οχι μονο την Ελλαδα.
Santosan- Administrator
- Ηλικία : 54
Τόπος : Athens - West Side
Ημερομηνία εγγραφής : 06/10/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 10879
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Santosan έγραψε:navitraveler έγραψε:...όσο για το "Garmin Real Directions"... είναι μια πρόοδος αλλά δεν μου αρέσει ότι θα πρέπει να είναι σε μια νέα συσκευή... δεν θα μπορούσε να είναι σε αναβάθμιση έστω και με μια οικονομική επιβάρυνση;...
Σαφως & γινεται οταν οι σειρες ειναι "συγγενεις" π.χ. η σειρα 2012 με την σειρα 2013 αλλα δεν πουλαει μοναδες συσκευων για να βγαλει η Garmin καλα αποτελεσματα τριμηνου.
...πρέπει όμως να παραμένει και ανταγωνιστική με ευχαριστημένους πελάτες...navitraveler έγραψε:...το πρόβλημα μου είναι τι θα λέει μέσα στα χωριά μας... φαντάζομαι κάπως έτσι:... "στο επόμενο ερείπιο στρίψε δεξιά...σε 200 μέτρα πέρνα μέσα από τη λάσπη και στρίψε αριστερά... στο καφενείο ρώτα για τη συνέχεια...
Ειναι καθαρα ενα βοηθημα για την ζουγκλα της μεγαλουπολης οπου δεν πρεπει να αποσπαται η προσοχη του οδηγου απο τον δρομο, χρειαζεται landmarks & γι' αυτο δεν μπορει να εξυπηρετησει παντου & αυτο ισχυει για την επαρχια σε ολη την Ευρωπη οχι μονο την Ελλαδα.
...έχεις δίκιο Μάνο και ζητάω συγνώμη...
...δικό μου το λάθος που έκανα λίγο χιούμορ μέσα σε ένα σοβαρό θέμα...
...πάντα με την καλή έννοια Μάνο!... συγνώμη!...
navitraveler- Advanced Member
- Ηλικία : 78
Τόπος : Αλεξανδρούπολη
Ημερομηνία εγγραφής : 12/12/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 994
Απ: Σωστη Χρηση Της Συσκευης GPS
Καλε μου Τασο δεν εχει να κανει με συγνωμη, πολυ καλα εκανες χιουμορ, το χρειαζομαστε ολοι για να μην πω οτι το εχουμε αναγκη. Απλως εμενα με παιρνει η φορα & απανταω με βαση τα δεδομενα με αποτελεσμα να χανω το δικο μου χιουμορ, σιγα το σοβαρο θεμα δηλαδη & να με συγχωρεις αν αθελα μου φανηκε η απαντηση μου καπως προς το μερος σου. Σε διαβεβαιω δεν ειχα καμμια τετοια προθεση, το αντιθετο μαλιστα συμμεριζομαι την αποψη σου.
Santosan- Administrator
- Ηλικία : 54
Τόπος : Athens - West Side
Ημερομηνία εγγραφής : 06/10/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 10879
navitraveler- Advanced Member
- Ηλικία : 78
Τόπος : Αλεξανδρούπολη
Ημερομηνία εγγραφής : 12/12/2012
Αριθμός μηνυμάτων : 994
Παρόμοια θέματα
» Προσδιορισμος Θέσης Σε Πραγματικό Χρόνο Με Δυνατότητα Πλοηγησης
» Χρηση Των Προσωπικων Μηνυματων (ΠΜ)
» Χρηση Του NTU Στην Αθηνα
» Αγορα Συσκευης
» Αγορα συσκευης πλοηγησης
» Χρηση Των Προσωπικων Μηνυματων (ΠΜ)
» Χρηση Του NTU Στην Αθηνα
» Αγορα Συσκευης
» Αγορα συσκευης πλοηγησης
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης